Тема засідіння клубу "Пошук ефективних форм популяризації природничих знань серед учнівської молоді, впровадження найбільш ефективних технологій та методик навчання та виховання школярів".
Популяризація науки — процес розповсюдження наукових знань у сучасній і доступній формі для широкого кола людей, що мають певний рівень підготовленості для отримання інформації.
Популяризація науки, «переклад» спеціалізованих знань на мову малопідготовленого слухача, читача — одне з найважливіших завдань, що стоять перед популяризаторами науки. Завданням популяризатора науки є перетворення нудних наукових даних у цікаву та зрозумілу більшості інформацію. Популяризація науки може бути спрямована як на суспільство в цілому, так і на його частину, наприклад, молодь.
Важливу роль у цьому процесі відіграє наукова фантастика, яка передбачила та надихнула безліч наукових відкриттів. Істотний внесок в це вніс фантаст Жюль Верн, один з піонерів жанру.
Мережні видання можуть існувати як у перерахованих вище формах, які розповсюджуються через мережу, так й у вигляді набору веб-сторінок, розміщених на хостингу. Користуватись таким електронним виданням можна лише при наявності у читача доступу до мережі Internet. Одним з прикладів такого мережного видання може бути онлайн-перегляд науково-популярної брошури Гураль-Сверлова Ніна, Гураль Роман 50 найпомітніших молюсків Львова та околиць. Ознайомитися з нею можна за адресою – http://www.pip-mollusca.org/page/book8.php.
Прикладом сучасної художньої літератури, яка здійснює популяризацію природничих знань є твори польського письменника Я.Вишневського, який має наукову ступінь з хімії. Його твір "Біохімія материнства" можна рекомендувати для прочитання дітям під час вивчення теми "Гуморальна регуляція функцій організму".
Допомогти вчителю зацікавити учнів певною темою можуть також науково популярні фільми:
- Про клітину: http://www.ex.ua/88498276
- Про віруси: http://www.ex.ua/9519556
- Про гриби: http://www.ex.ua/81956482
- Про тварин: http://www.ex.ua/2893641
- Про організм людини: http://www.ex.ua/5091289, http://www.ex.ua/1268437,
- http://www.ex.ua/443643, http://www.ex.ua/192402
- Про воду: http://www.ex.ua/433832
- Про генетику: http://www.ex.ua/881068
Впровадження найбільш ефективних технологій та методик навчання та виховання школярів:
- Особистісно-орієнтована технологія навчання.
- Технологія групової навчальної діяльності школярів.
- Технологія розвивального навчання.
- Технологія формування творчої особистості.
- Технологія навчання як дослідження.
- Модульно-рейтингова система навчання.
- Нові інформаційні технології (HIT) навчання.
Екскурсія як форма навчально-виховної роботи (приклад гарної екскурсії, і креативного звіту про екскурсію). На екскурсії можна запропонувати учням зняти фільм.
При вивчені хімії багатьом учням важко дається розв'язування задач. В цьому випадку ефективним є взаємонавчання, яке може бути ще більш ефективним, якщо проводити його в такій формі. Дана форма роботи може розглядатися і як групова (учні мають змогу обговорювати даний розв'язок задачі) і як інфораційно-комунікативна.
Швидко, та ефективно перевірити знання учнів можна і дистанційно. В цьому допоможуть:
Немає коментарів:
Дописати коментар