четвер, 18 лютого 2016 р.

Пошук ефективних форм популяризації природничих знань

  Тема засідіння клубу "Пошук ефективних форм популяризації природничих знань серед учнівської молоді, впровадження найбільш ефективних технологій та методик навчання та виховання школярів".
  Популяризація науки — процес розповсюдження наукових знань у сучасній і доступній формі для широкого кола людей, що мають певний рівень підготовленості для отримання інформації.
  Популяризація науки, «переклад» спеціалізованих знань на мову малопідготовленого слухача, читача — одне з найважливіших завдань, що стоять перед популяризаторами науки. Завданням популяризатора науки є перетворення нудних наукових даних у цікаву та зрозумілу більшості інформацію. Популяризація науки може бути спрямована як на суспільство в цілому, так і на його частину, наприклад, молодь.
  Важливу роль у цьому процесі відіграє наукова фантастика, яка передбачила та надихнула безліч наукових відкриттів. Істотний внесок в це вніс фантаст Жюль Верн, один з піонерів жанру. 
   Мережні видання можуть існувати як у перерахованих вище формах, які розповсюджуються через мережу, так й у вигляді набору веб-сторінок, розміщених на хостингу. Користуватись таким електронним виданням можна лише при наявності у читача доступу до мережі Internet. Одним з прикладів такого мережного видання може бути онлайн-перегляд науково-популярної брошури Гураль-Сверлова Ніна, Гураль Роман 50 найпомітніших молюсків Львова та околиць. Ознайомитися з нею можна за адресою – http://www.pip-mollusca.org/page/book8.php.
  Прикладом сучасної художньої літератури, яка здійснює популяризацію природничих знань є твори польського письменника Я.Вишневського, який має наукову ступінь з хімії. Його твір "Біохімія материнства" можна рекомендувати для прочитання дітям під час вивчення теми "Гуморальна регуляція функцій організму".
  Допомогти вчителю зацікавити учнів певною темою можуть також науково популярні фільми:



  Впровадження найбільш ефективних технологій та методик навчання та виховання школярів:
  • Особистісно-орієнтована технологія навчання.
  • Технологія групової навчальної діяльності школярів.
  • Технологія розвивального навчання.
  • Технологія формування творчої особистості.
  • Технологія навчання як дослідження.
  • Модульно-рейтингова система навчання.
  • Нові інформаційні технології (HIT) навчання.
   Екскурсія як форма навчально-виховної роботи (приклад гарної екскурсії, і креативного звіту про екскурсію). На екскурсії можна запропонувати учням зняти фільм.
   
  При вивчені хімії багатьом учням важко дається розв'язування задач. В цьому випадку ефективним є взаємонавчання, яке може бути ще більш ефективним, якщо проводити його в такій формі. Дана форма роботи може розглядатися і як групова (учні мають змогу обговорювати даний розв'язок задачі) і як інфораційно-комунікативна.
  Швидко, та ефективно перевірити знання учнів можна і дистанційно. В цьому допоможуть:
  

Немає коментарів:

Дописати коментар